tirsdag 24. november 2009

"Ville du fortsatt vært vennen min hvis jeg så sånn HER ut?"

Hei! I dag har vært en befriende dag du. La meg gå frem og forteller nermere om mitt store Ulsrud-problem som har gnagd bekjymringssår i nakken min.

Jeg var 90% sikker på å slutte i dag tidlig. Det endte det med at jeg gjorde og. Pål sa at jeg bare burde gå der til slutten av termin fordi de ikke hadde noe sted å plassere meg, men hva er visten når jeg har slutta og klasserommet gjør meg kvalm? Jeg gikk på kontoret, men Karin Heden var ikke der, da trodde jeg alt håp var ute og at jeg ble kom til å bli sendt dit i dag. Senere snakket jeg med ass. rektor Torill (ja, hun skriver det faktisk sånn), hun var kjempehyggelig og snill og grei og koselig, så da endte jeg opp på Helse - og sosialfag. Tror jeg aldri før har hatt tre skoletimer etter hverandre uten å lære noenting! Men, det var veldig gøy.

Jeg og Johanne snakket om dyretesting og yngre halvsøstre og hvorvidt kvinner er egnet for "manneyrker". Så spillte vi hangman. Dette fikk vi lov til, på den betingelsen at ordet var yrker, dette ble pedagogisk riktig og vi lærte masse om ortopeder og energimontører og sjefer. Det har vært en bra dag.

Dessuten har jeg fått høre at deler av C-klassen har funnet ut at jeg skal ha en salgsblogg. Ok, men umiddelibart tenker jeg på 3 problemer:

1) Jeg elsker alle klærene mine.
2) Det ville ikke være spesielt mange kjøpere.
3) Jeg (som er en engel) gir de fleste klærne jeg ikke lenger bruker som julegave til familier i Romania.

Men, jøss. Skulle det være et ønske om mine helt ordinære klær (de jeg er villig til å gi slipp på), så..! Fin tanke. Hadde jo vært litt kult da:)

Jo, for du skjønner. Det er noe som heter Julepakkeaksjonen. Den går ut på at du tar alt du ikke bruker av alt fra klær til leker og pakker dette inn som en ordentlig julegave. Denne havner på en buss som går til enten Romaia, Kroatia eller Bosnia. Jeg husker i fjor, da pakket vi inn sånn rundt 15 juelgaver og leverte det på Rådhusplassen - kjempekoselig.

Det er noe som heter Julepakkeaksjonen som går ut på at et barn pakker inn sin egen gave og gir videre, men det er ikke den julepakkeaksjonen jeg snakker om. Det er virkelig en kjempehyggelig gest og man får pakke inn juelgaver. Det syntes jeg er noe av det morsomste med julen. Skal ikke komme med en lang preken om dette med hvor heldige vi er nå, men tenk på det. Det føles så bra!
Eeehhh, det har ikke noe med panting å gjøre da, men:)

Dette ble mye skrift og lite annet gøy, men nå har jeg vært flink i det siste til å legge inn bilder og linker så en gang i balndt kommer et slikt "føleseinnlegg" (mange ord, lite annet).

I morgen får vi igjen norskmappene. Jeg glru-gleder meg.

xoxo Synne, følelsesladet:)

1 kommentar: