mandag 21. desember 2009

Tilbake i Oslo

Da var jeg hjemme igjen. Hvis noen av dere husker det så hadde jeg en liten statusoversikt da jeg kom igjen fra USA, her er den samme (ja ikke helt den samme da men, du vet, samme greia):

Føler meg: Bra! Er mett og gleder meg til jul, men er litt trøtt.
Nå skal jeg: Lese alle bloggene jeg ikke har lest mens jeg var borte og oppdatere meg på nyheter.
Beste med turen: Mye, men vi var liksom i hele Helsinki og det var jo litt kult da. Fikk med oss alt.
Verste med turen: Snøen. Herregud, sidelengs snøstorm hver bidige dag!
Beste med å være hjemme: Må vel si at det er å få blogge igjen. Også samle litt julestemning.
Lei av: Øøøhhh - snø.
Beste souvernir: Hmmm. Det blå reinsdyret kanskje? Eller Elvis-kua.
Neste utenlandstur: Amsterdam i vinterferien! Gleder meg!
Kuleste severdighet å se: Øøøhhh. Helsinki har ingen severdigheter, men Parlamentet var jo, speselt? Firkantet?
Har savna: Fikk ikke egentlig tid til å savne så mye. Skolen kanskje (det var en spøk).
Beste hotellrom: Ingen. Bodde i leilighet, ikke på hotell:)
Nye uttrykk: Kiitos (takk på finsk).
Beste kjøp: Ugle morgenkåpa mi.
Ny smak: MUST. Kjempegod salt lakris (så god at vi kjøpte med 12 pakker), også roastbiff-potetsalat-sylteagurk-rødløk-baguetten fra Cochon. Nydelig!
Har lært: Å kle meg etter været.
Har glemt: Ingen verdens ting!
Har fått: Klær.
Har mistet: Hodet.

Skal legge ut bilder av alt som betyr noe senere:)

Det er en ting som på en måte er litt dumt. Det er at hver gang jeg er i utlandet, så dør en kjendis. Det er litt kjipt i grunn. Da jeg var i USA, var det ikke bare én, men to kjendiser som døde. Michael Jackson og Farrah Fawcett (Farrah vask?). Og denne gange, lille søte Brittany Murphy. Det er så rart. Selv om jeg ikke kjenner dem, så er det så uvirkelig. Nå eksisterer de ikke mer. Ja, ja. Skal ikke komme med en lang liv-og-død preken nå.

I dag er det 3 dager igjen til julaften.

I julekalenderluka: En søt bildeholder:)

xoxo Synne, hjemme igjen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar