onsdag 15. september 2010

The Global Action

Det hjelper ikke uansett hvor mye jeg stirrer på matteleksene mine - de vil ikke gå sin vei.

Så, i dag var det altså Globalaksjon. Jeg vil si det var vellykket og jeg tipper vi fikk inn 700-800 kroner. Flott fortjeneste for en og en halv time. Pengene går altså ikke til speideren, men til speiderens veldedighetsfond, Globalfondet. Konkret går det i år til skolebygging på Madagaskar (ja, jeg vet jeg har sagt det før) og gratis lønsj (hø hø) til alle elever (på Madagaskar). Jeg syntes det er superdupermegaflott at speideren bruker sitt gode ry på å samle inn penger.

Det er alltid mange hyggelige folk som kommer bortom, og noen ikke fullt så hyggelige. I dag har vi møtt alt fra mennesker som gir oss gratis kyllingbaguetter og forteller oss om sin svært vellykkede slankeoperasjon til mennesker som har mistet tørkestativet sitt, ja, tørkestativet sitt. Er ikke alltid like greit å finne et tørkestativ man har mistet på en t-banestasjon.

Ukiduki, men da får jeg vel gjøre de matteleksene da kanskje?

Har forresten sett alle episodene av Oslo Girls som går på VGTv, og jeg har kun én ting å si (oppfulgt av mange andre ting jeg sier om saken såklart): Tuller du med meg? Så utrolig falskt. Er det skuespill? Hva slags dårlig The Hills parodi er dette? Dette og mange flere spørsmål i neste blogginnlegg.

Neida.

Joda.

xoxo Synne, har vært snill:)

2 kommentarer:

  1. Pent brukt tørkestativ selges billig. Bill.mrk. Trommel.

    SvarSlett
  2. Synne, jeg dør! Du sriver utrolig bra! Fortsett sånn, håper du kommer langt med denne bloggen :D

    SvarSlett