søndag 26. september 2010

Embla og jakten på den forsvunnede blabbelabbelabba

Vel hjemme etter en natt i villmarken! Nå er jeg forkjøla, rødsprunget, har nakkeproblemer og er sliten, men som vanlig var det verdt det. Vi dro klokka fire på lørdagen, gikk i ca 1 time og slo opp campen ved Smalvann. Etter å ha fyrt opp bålet med impregnerte planker som avga giftig røyk, smøg vi ned i momselomsesoveposene og så ungene gjøre et tappert forsøk på leirbål. Jeg spiste den mest fancy speidermiddagen min noensinne bestående av kylling og nudler og jeg lærte alle ungene pluss Elin, Embla og Alida det nye ordet "garnityr". Nå kan jeg tenke meg Tyttepangobollene imponerer på skolen i morgen! Jeg diktet dessuten opp Emblas norskstil, og spilte den inn på hennes mors mobil. Etter å ha momselomset oss ned i soveposene begynte det selvfølgelg å regne så da spratt vi opp som den fræske, sprekte ungdommen vi er og surret ihop et tak i form av en gapahuk. Jeg lå på en rot, lite er bedre for en allerede dårlig rygg. Vi ramset deretter opp samtlige nye klassekamerater og gikk derfor igjennom meningen vår om 100 nye venner og fiender. Vi oppdaterte hverandre på alt mellom himmel og jord og ble skremt av Kille da hun fortalte at en elg hadde drept ei katte der vi sov, og at dets gjennferd nå gikk igjen på Smalvann.

Vi ble "vekket" neste morgen av Eventyret om en melodi og sto ikke opp før vi følte for det. Quizen jeg hadde mekka sammen på fredagen ble deretter gjennomført, og jeg ble svært smigret over at barna trodde det var jeg av oss fire som kan slå hjul (det var lurespørsmål forresten, ingen av oss er spreke nok:)). Jeg ble også kjempeimponert over at samtlige lag visste at det var i Sverige det er valg nå og at de visste at NRK står for Norsk Rikskrigkasting - de er flinke asså.

Så traskelusket vi hjem i 1-tiden og nå har jeg kommet vel hjem fra Andreas elleville Peppes-bursdagsfeiring. Jeg er bigtime snørrete og hodet mitt dunker som en boomblaster, men jeg er glad tross i det. Dette har vært en av de beste helge på lenge - ooog jeg begynner ikke før 10 i morgen!

xoxo Synne, tilbake i speiderrytmen:)

2 kommentarer:

  1. :o Jeg har fått den ære av å ha navnet mitt i overskriften! Det var en super koselig tur ^^

    SvarSlett