lørdag 19. juni 2010

VG-lista Topp 20

Ja, da er pakkinga i "full" gang, for i morgen drar jeg til: (Alle sammen nå) Edinburg! Åh som jeg gleder meg. Noen som kommer på noe viktig jeg må pakke? Sånn bortsett ifra alt det åpenbare?

I går var utrolig hyggelig. Jeg *trekker pusten dypt*, ElinElinAndreaEmblaMiraMarenogMarlena var på Peppes og på VG-lista Topp 20 konserten, i likhet med resten av Oslos fjortisjenter. Det var vått, trangt og slitsomt, men også gøygøy! Masse bra artister, alle Norges store for øyeblikket tør jeg faktisk påstå, med untak av Donkeyboy for de skulle egentlig ta sjøfly (hva nå enn det er) men ble holdt tilbake av streiken eller regnet eller fansen eller jeg fulgte ikke helt med. I begynnelsen av konserten sto vi foran noen skikkelig drittgutter som rapte (ja rapte ikke ropte, selv om de for så vidt gjorde det også) og hoia og styrte, men vi flyttet oss lenger og lengere fremover i løpet av konserten. Desto nermere scenen, desto bedre stemning, slik følte i alle fall jeg det. Hadde vel i grunn trodd at publikum kom til å være på der galeste under Madcon eller Scouting for Girls, eller noe, men det var da Karpe Diem og Didrik Solli-Tangen (han passer bra til å ha et etternavn med bindestrek) sto på scenen at manesjen (med en overvekt av jenter) hylte som om hele Twilight-crewet sto der i bar overkropp. Gud a meien, da var det hysteritilstander da. Vi sneik oss ut da Scissor Sisters skulle til å opptre for å slippe unna verset kjaset. TUSEN takk til Elin, Mira, Andrea, Elin og Maren som ble litt lengere med meg selv om (jeg tror) de egentlig ville gå. Takktakktakk.

Ellers så var stort sett alle opptredene av folk som enten hadde vunnet eller deltatt i enten Grand Prix, X-faktor, Idol eller Norske Talenter (jeg nevner i fleng: Madcon, Jason Castro, A1, Tone Damil Aaberget, Linnea Dale (som ikke kunne være der), Bjørn Johan Muri, Alexander With, Keep of Kalessin, Didrik Solli-Tangen, Chand Torsvik, Elin Gaustad og Sirius. Have I made my point? Musikk-Norge består jo bare av talentkonkurransefolk). Jeg syntes kveldens beste opptredener kom fra Lise Karlsnes (skikkelig rått), Elin Gaustad (skikkelig ydmykt) og ikke minst Hurra Torpedo. Det var skikkelig lættis som man sier på godt fjortis. Siste rest av min kritikk for dagen går til det som var av playback. Noen sang der og da, men f.eks Voe og Tone Damil Aabergret, uff. Det var så innøvd og playback at jeg ikke får sagt det nok. Derfor skal jeg heller ikke det.

Dagen i dag har derimot stort sett vært viet til det svenke kungbrylluppet (ha ha ha, viet. Jeg er for morsom for mitt eget beste!).

Skal selvfølgelig prøve å få blogget fra Skottland, så stikk innom!

xoxo Synne, tom for synspunkter:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar