torsdag 10. juni 2010

Fri som fuglen

Da var det over da. Det kjennes hææærlig å være helt ferdig med skolen for i år. Nå er det bare noen slappedager igjen også er det ferieee! Jeg kjenner med så lett. Ingen byrder, jeg kan bare sveve opp til jeg kræsjer i taket.

Da jeg rota meg bort på nettet i stad og leste blogger, så oppdaga jeg noe morsomt. Har dere lagt merke til at de små beskrivelsene på siden av blogger, ser ut som kontaktannonser? Ha ha ha! Litt mer fjortispreget vel å merke, men ok. Det er helt sant, det står sånne ting som:

"Livsglad jente på 17 år fra Sogndal. Liker hunder, å male og lange turer på standen. Kontakt meg gjerne på jenta_med_smilet_93@hotmail.com".

"Jente på 23 år fra Brønnøysund. Blogger om alt livet byr på, som jeg tar imot med åpne armer. Liker klær og sminke. Ta gjerne kontakt! <3 <3 <3"

Ha ha ha, akk så tragisk. Neida, joda, ok da. Mums.

Resten av dagen har jeg faktisk planlagt å lære meg litt speiderting. Jeppjepp. Hvem skulle tro at jeg bruker fridagen min til å lære noe? Som om jeg ikke får nok av det på skolen. Uansett, siden jeg blir den eldste som faktisk skal delta i selve NM, så føler jeg litt press på å kunne ting. Jeg snakker ikke å kunne lage en seilbåt ut av en bjørk eller lære meg morse, men sånn grunnleggende. Repetere litt knuter, bare sånn dobbel halvstikk og tømmerstikk. Øve på litt pionering og navigasjon med kompass. Også sy på merker på leirbålskappa da, såklaaart.

Jeg har tenkt å kjøpe meg nytt kamera. Jeg regner med dere instinktivt tenket "speilrefleks", men det er ikke helt det jeg har lyst på. Mitt lille HP duger til det meset, enn så lenge. Det jeg har lyst på, er ett av disse:


Fra kipekee.no. 810 kroner.


Fra urbanoutfitters.co.uk. 85 pund.

Fra kipekee.no. 729 kroner.

Fine ikke sant? Det er de kuleste kameraene du noensinne kommer til å se. Vet ikke om jeg liker det crazy og fargerike best, eller om det svarte egentlig er det kuleste. Jeg liker skikkelig godt den store blitzen. Den gir meg filmfotografvibber, 20-tallet og høye stemmer. Moro. Mums.

Jabbadabbadooo! Snæiks.

xoxo Synne, lett som en fjær:)

1 kommentar:

  1. Bra at du øver Synne! :D
    Jeg øvde faktisk jeg og. Da jeg hadde lært meg pålestikk, flaggstikk og dick turpin knop utenat fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk være med til NM allikevel. Noe så tragisk. xD

    SvarSlett