onsdag 2. juni 2010

Hem hem hem..?

Nå har jeg nettopp les ut en hel bok med Nemi-striper og ikke gjort noen lekser. Det er greit. Betyr bare at jeg blir overarbeidet i morgen.

Må få blogget ned en ting jeg har ment å blogge om gangske lenge nå. Jeg vet ikke om dere husker det, men 16.mai så forsvat tre søstre i et snøskred. To av dem ble funnet den 17., men den tredje fant de ikke igjen. Her om dagen, hørte jeg på radioen at de hadde funnet henne. Dette hadde de greid ved hjelp av Joralf Gjerstad, kjent som Snåsamannen. Han hadde beskrevet hvor kvinnen var ned til hver minste detalje. Han hadde beskrevet fjellene rundt og terrenget helt presist. Jeg tror i grunn ikke på det overnaturlige, og har ikke egentlig latt meg engasjere av noe slikt tidligere, men dette syntes jeg virklig var mindblowing. Denne mannen har da sittet hjemme og fått opp et landskap i hodet, prikk likt det stedet den savnede kvinnen lå. Hvordan skjer slike ting? Hvordan er det mulig, når han selv mest sannsylig aldri engang har vært på stedet. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, men kan jo avslutte med klisjéfrasen: Det er nok mer mellom himmel og jord enn det vi får med oss.

Artikkel fra NRK
Artikkel i Vårt Land
Artikkel fra Aftenposten

Så, det er jo ikke noe jeg bare finner på for å si det sånn.

Må gjøre fransken.

xoxo Synne, forundret:)

1 kommentar:

  1. Fint innlegg. Fint det lille i går også. Klarte bare ikke å kommentere det.

    SvarSlett