tirsdag 18. mai 2010

Moro vi har fra morgen til kveld

Tittelen på forrige innlegg var tittelen på "New York i et nøtteskall" på originalspråket, engelsk. Til du/dere som lurte. Syntes det var en catchy blogginnleggstittel.

Jah, da var 17.mai over også i år da. Jeg har hatt det superfint!, men dessverre så tok jeg ingen bilder...

Jeg startet dagen med frokost hos Maren. Ja, ikke bare jeg og Maren da, men 8 andre jenter også. Der spiste jeg meg stappmett på rundstykker med laks og eggerøre og egenprodusert smoothie. Bunaden var derfor litt trang da vi i 10-tiden dro ned til skolen for å hente flagg. Trass i tidlig morgen, begynte ikke toget å bevege seg, i alle fall ikke for Skøyenåsens del, før halv 1. Det var derfor veldig hyggelig å ta en overpriset sorbet med jentene etter at bunadskoene mine hadde klemt på alle de "rette" stedene under toget. Vel hjemme rundt 4ish var det wienerpølser med kætsjuph før vi dro ned på Østensjø skole. Jeg vant ingenting.

Ellers var alle enige om at det hadde vært en fin dag.

Nå, over til alle problemene jeg støtte på på 17.mai. Joda, det var sikkert koselig å lese om hvor fint jeg hadde hatt det, men det blir jo ikke spennennde og juicy før dere kan godte dere over mine lidelser.

For det første så gikk jeg på en skikkelig issmell etter toget. Jeg kjøpte to sorbetkuler, men alle vet jo at hvis en sorbet skal bli god, så man man veie opp med en kremis. Det er jo ikke godttt med limeis og pasjonsfruktis når de begge smaker saft. Det jeg skulle ha gjort var jo å ta en kule med pasjonsfruktis og en med pistasj eller vanilje for å oppnå total likevekt.

For det andre så var jeg irritert over flaggborgen. Det skal jo være litt classy liksom. Med pene rekker og pene mennesker, men vår flaggbor var et eneste stort rot. Folk gikk fram og tilbake mellom borg og klynge og det ble bare kjempesurr. Dessuten syntes jeg folk var i groveste laget respektløse ovenfor flagget. Jah, for jeg er sååå gammeldags jeg at jeg ikke syntes man skal ha flagget i bakken under hilsingen til Mr. Konge. Nei, og man skal ikke tråkke på det. Det handler om respekt. Ok, så har du uutholdelig melkesyre i armene, men det får bare gå. Det er nemlig ikke slik at respekt er noe man bare kan ha til mennesker, nei, man skal ha respekt ovenfor matrielle ting også, spesielt flagget og spesielt på nasjonaldagen. Hmf!

For det tredje så er det ikke tøft om det er det dere tror å komme viftene med femtilappene og kjøpe opp hele rekka på lykkehjulet. Er faktisk glad for at de hadde satt opp prisen på lykkehjulet jeg (selv om en prisøkning på 150% kanskje var litt i drøyeste laget?) sånn at små unger med stygge shutter shades ikke har så lett for å komme å kjøpe opp hele raden foran småttisene med en svett femmer i barnehånda si som han venta en evighet i kø bare for å vinne en eller annen bedriftspenn eller stygg solskjerm. Det irriterer meg noe grenseløst. Køkultuuur!

Åååh, det er så mye der ute som frustrerere meg! Skjønner dere hvor vanskelig jeg har det noen ganger eller?

Dessuten kom jeg opp i norsk. Temaet er liv. Som i evig liv. Hva er det for noe?

Så da er konklusjonen klar da: 17.mai da er vi så glad?

xoxo Synne, gal av grineri:)

2 kommentarer:

  1. Haha synne, Du har det grusomt! Du glemte det store dillemaet med jakken ;P jaja, det var en koselig 17. mai da. Lykke til med norsken

    SvarSlett
  2. Avsnittet om isen....det drepte meg!!
    Du er favorittbloggeren min!! Dette innlegget var utrolig bra skrevet og kuuuuule ord!!!
    Jeg liker utropstegn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    SvarSlett