lørdag 14. august 2010

Svekling

I gaar...var jeg syk. Beleilig, eller hva? Men naa er jeg frisk og rask og klar for en ny dag i sola. I dag er planen aa sitte lenge paa internett (viktig aa folge litt med paa den virkelige hverdagen, selv om man er i paradis), besoke rip off vesker - butikken (de hadde en veldig fin Marc Jacobs - veske, og hva skal jeg da gjore? Jeg vil jo ikke stotte denne industrien for folkene bak disse kopiene har jo tross alt bare blindt kopiert en annen persons verk, tid, svette og taarer, men den var saa fiiin!) og bade. Her paa Santorini, mener vi at man enten maa bade tidlig om morgenen (altsaa i 9 tiden) eller paa kvelden (6-ish). Man kan ikke ligge paa stranda naar sola staar paa som verst, ihvertfall ikke hvis man kommer rett fra Norge. Det er galskap. Dessuten er det mye mindre folk som bader om morgenen og kvelden, saa da kan man faktisk bevege seg i vannet - kjemebonus!

Planen i gaar var egentlig aa besoke Ia eller Oia (samme sted, Oia er det greske navnet og Ia det engelske), men det ble saaklart ikke noe av da jeg var delvis sengeliggende. Saa naa gleder jeg meg til aa dra dit i morgen eller overimorgen.

Naar nettene blir lange og varmen setter i (-nn?), er det fint aa se litt paa tv her nede. Vi har med baerbar dvd-spiller som er et must hvis du skal vaere noe saerlig mer enn en uke paa samme sted uten tv. Akkurat naa ser vi paa den britiske serien Cold Feet, og jeg tenkte jeg bare skulle skyte inn hvor godt jeg liker den og at jeg syntes dere ogsaa burde se paa den. Den gaar tvilsomt paa tv, men vi har jo alltids internett aa falle tilbake paa, eller hva dere? Uansett, serien begynte en gang paa 90-tallet og slutten tidlig paa 00-tallet. Det jeg liker saa godt med den er at det alltid skjer noe i hver episode. Store hendelser slik som dod, abort, oppsigelser og forelskele preger serien, men selv om det skjer noe stort og spennende i hver episode blir det hverken urealistisk eller for mye aa ta inn. Den er veldig bra, men mer om den senere, merker at alt jeg skriver naa bare blir rabalderbombliba, saa jeg faar gaa aa kjope en is.

PS: Sjokolademelka staar ved melka, men det er noe sjokolade i kjoledisken;)

Og jo, hvordan gaar det hjemme i Norge forresten? Hva har jeg gaatt glipp av? Er det regn eller sol?

xoxo Synne, begynner aa bli bleik igjen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar