søndag 22. august 2010

Røyk en røyk - den satt!

Heiheiheiheihei! Så mange heier syntes jeg passer med nå, for nå har jeg mye på hjertet! Siden sist har jeg:

-Vært mer i Hellas.
-Kommet hjem fra Hellas.
-Hatt BTSP.
-Utforsket Foss med Agnete.

Det er det siste punktet jeg har tenkt å si litt om nååå. Resten får komme senere. I dag tok altså jeg og Agge en tur ned til byen for å ta litt tider på hvor lang tid det tar med banen og litt sånn. Det kan man jo si var litt av en katastrofe. Neida. Joda. Vi begynte klokka 1, og rakk selvfølgelig akkurat ikke banen da jeg måtte kjøpe billett og Agge hadde skaffet seg et uforståelig FlexusFlaxus-kort. Mens vi ventet på banen, snakket vi om squash (ikke grønnsaken da, dummen). Så tok vi banen til Helsfyr og peilet oss inn mot busstoppet for å ta bussen til Sannergata. Vi satt bakerst i bussen og var kuuule. Jeg lærte Agnete at man skal trykke på STOPP-knappen for at bussen skal stoppe, så da trykket hun på den. Før hvert eneste stopp. Selv om vi ikke skulle av. Så overtalte hun meg til at "neei, vi skal ikke av i Sannergata, vi skal av på Alekander Kiellands Plass, du må ikke stole på alt som står på nettet, Synne" (jeg hadde referert til trafikanten.no da jeg mente at vi skulla av i Sannersgate). Så da gikk vi ikke av i Sannergate. Dårlig idé. Heldigvis var det ikke så langt å gå tilbake og Agge fikk kjøpt seg en juice på Kaffe & Juice. Vi gikk bort til Foss, også ned til en pen kirke like ved. Med fin murstein. Sååå, så vi et hoppeslott og da fant vi ut at, jo, dit ville vi. Man kan jo godt si at skuffelsen var stor da vi så at det kun av 4-åringer som hoppet der. Så da betalte vi hele 30 kroner for å trekke i "dra-i-en-snor-og-vinn-uansett-boden". Jeg vant noe jeg mente var Pluto og Agnete mente av Snoopy, og hun vant en ku. Ja, en ku.

Deretter gikk vi tilbake til Foss og fant ut at nå, nå ville vi finne trikken. Vi fant ikke trikken. Vi kasta oss i stede på en buss for å kommer nærmere dit Agnete bestemt mente trikken var. Trikken var ikke der. Der var det bare mange blokker og etter å ha gått lenge, eller ikke så lenge, kom vi til Carl Berner. Derfra skulle vi ta en trikk, men vi tok en buss. Etter at vi reiste oss opp for å gå av da bussen stoppa for rødt lys (og ikke på en busstopp slik vi trodde) og ellers ha blirr ydmyket på en utall andre måter, endte vi opp på Jernbanetorget og tok banen hjem.

Derfor barn, er dagens moral: Ikke stol på Agnete når det kommer til kollektiv transport.

I går, landa jeg på Gardermoen klokka halv 5 og hosta BTSP klokka halv 8. Jeg vil si det var en velykket kveld, fylt med vannmelon, tyggispapir, Den forsvunnene diamant, Elle, sladder, skolesnakk (av en eller annen merkelig grunn, mer om Skøyenåsen enn videregående) og ellers annet snikk-snakk.

Og til slutt: Gratulerer med dagen Elin! Håper du får en flott 16-årsdag og en fin start på skoleåret!

xoxo Synne, må planlegge morgendagens antrekk:)

2 kommentarer:

  1. haha, du har oppsummert dagen helt perfekt:D
    og jeg er Agnete om du lurte;)

    SvarSlett
  2. Hahahahaha!!! Jeg ler! Typisk Agnete :)

    SvarSlett