lørdag 28. august 2010

Retail therapy

(Neida, er ikke deprimert. Syntes bare det var en kul overskrift)

Oi, oi, oi for en innholdsrik dag dere. I dag var jeg oppe 9 (herregud, jeg vet ikke sant!) og var på lekeplassen med IvE(r)lvira, også dro vi på biblioteket etterpå. Der spilte vi sjakk så godt som en 15-, 3-, og 1-åring kan også spisset vi blyanter. Deretter bar det til Strømmen, Metro og Lørenskog for å bruke opp 50% rabattkupongen min på H&M, desverre uten hell. Og fordi det er 28.august i dag (tenk godt nå dere), fikk jeg en råtøff grønn bukse og en leopardmønstrete jakke av mamma.

Så selv om jeg kanskje ikke fant det jeg lette etter, kan jo dere se om dere liker noe av det jeg tok med meg hjem fra Santorini. HER er mine greske skatter:


Grønn veske / Verde
Blomstrete veske / Nabokiosken, hehe

Ah, jeg er helt forelsket i begge to. Den grønne er jo bare fenomenal. Kan bæres over skulderen ved bruk av medfølgene stropp, men syntes ikke det er like kult. Den er litt sånn Mulberry Alexa møter rompetaske. Syntes jeg da. Det geniale med den blomstrete er at det er både en veske og en sekk. Så selv om vi betalte 7,80 for den, kostet den jo egentlig bare 3,90 fordi den har to funskjoner. Det er nå i alle fall slik vi shoppere tenker:)


Lappeteppekjole / Ehm, et eller annet høl i veggen
Svart omslagskjole / Tally Weijl

Kjoler som den til venstre solgte de overalt, og denne var den med det definitivt fineste mønsteret. Den er kjempefin på, og jeg syntes det er übersjarmerende at det er skikkelig dårlig sydd. Ikke bare litt dårlig sydd foresten, det er rett og slett helt forferdelig håndtverk. Men den rakner da ikke. Den svarte kjolen kjøpte jeg mest fordi den var billig, mens jeg tenkte at den helt sikkert kom til å være helt grei på. Det var den jo ikke. Den var fantastisk på. Passa bra. Utrolig.


Parfymen I love love / Moschino Cheap and Chick
Synne-smykket / Gresk gatebod
Klokke / Rip off veske butikken

Er ganske så gal etter alle tre tingene. Parfymen lukter deilig nedtonet appelsin og har tidenes kuleste flankong. Smykket er navnet mitt på gresk, vi kjøpte det av en mann som bare bøyde Synne ut av ståltråd på null tid. Og selvfølgelig; klokka. Har fått så uendelig mange komplimenter for den. Det er egentlig en herreklokke, og den er jo altfor stor til meg, men desto råtøffere.


Hvite negllakker / Den lokale storkiosken
Metallic sølv / Art Deco
Gusjegrønn -, grønn-, og korallfarget negllakk / Seventeen
Grønn "LV" toalettmappe / Rip off veske butikken

Det ble litt negllakk. Først kjøpte jeg én hvit fordi jeg syntes hvite negler er herlig på sommerbrune hender, selvfølgelig presterte jeg å kjøpe en top coat i stede for, så da ble det en til. Sølvfargen er kjempefin. Lette egentlig etter gull, men sølv er jo en god nummer to. Min favoritt derimot, er korallfargen. Jeg er svak for korall for det kan se både rosa, rødt og oransje ut. Amaz. Jeg falt også for den uekte LV mappa, men har selvfølgelig aldri tenkt å vise meg i offentlighet med den. Så utrolig pinlig. Tenk hvis noen begeistret skulle spørre "Å, herregud! Har du Louis Vuitton veske?!", så er det ikke veldig kult å måtte svare "Eh, nei. Den, den er kjøpt på en jallabutikk i Hellas". Den er bare praktisk. Og det er alt.

Ehm, ja: Parkett er jo bare den beste bakgrunne.

Nå skal jeg smoothe (400g jordbær og ca 3 dl jordbær-Biola, trenger ikke være mer komplisert enn det), sunt og godt. 

xoxo Synne, hærlig med helg:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar