tirsdag 20. juli 2010

Kongen av campingplassen

Heisann! Dere har vel savnet meg, kan jeg tenke meg? Jada. Nå er jeg uthvilt og utslitt etter to dager og to netter i campingvogna i Etna. Det er sommer for meg det. Hele barneskolen var høydepunktet i sommerferien å dra på "campingen". Der hadde de alt! Is hele dagen, "strand" like ved, to trampoliner, vårt hemmelig rom som ikke var så hemmelig, kaniner man kunne klappe, offentlig toalett (jihuu!), kiosk, og selvfølgelig den evinnelige butikklekinga jeg var hekta på som unge. I dag ser jeg selvfølgelig at Etnadalen aldri var så fantastisk som jeg den gang trodde, men det av iveren som forsvant med denne oppdagelsen, kommer tilbake med nostalgifølelsen jeg får av å være der nå. Koooselig! (Hum hum, hvem skulle trodd at de hadde nettsider?)

To korte dager her hjemme nå, før det bærer avgårde til vestlandet og Jølster, også en sommertradisjon. Der blir jeg en uke, så null bloggings. Aldri i verden om de har brevbånd der, hvor det så vidt er dekning og tven bare viser tyske og nederlandske kanaler, og det på en god dag. Ennå godt det bare er drittprogrammer på tv om sommeren. Tradisjonsturen blir godt oppfulgt av tradisjonsgjøremål, som å spise rømmegrøt, gå på Ole Hans - fjellet (ja, det er det det heter), ha "leikar" på "støylane", gå lange slitsomme turer i vakre vakre omgivelser i Norges bede halvdel, spille spill og selvfølgelig; drikke Oskar Syltes Pære - / Ananasbrus.

København, sier du? Hvordan jeg hadde det? Hva jeg gjorde? Bilder? Når jeg får tid, såklaaart.

xoxo Synne, beviser hvrofor blogging er en vintersport:)

1 kommentar:

  1. PS! "Shortly" har visst ikke samme betydning for MTV som for alle andre..!

    SvarSlett