søndag 28. februar 2010

Oppsummeringsinnlegg fra turen

Sorry masse for at jeg ikke har blogga, men det var faktisk planen allerede på onsdag. Det var bare det at blogspot.com var dum. Hadde lasta over bilder og greier jeg, men funker det ikke så funker det ikke. Siden torsdag har jeg vært på Beito (ja, jeg føler en såpass sterk tilknytning til stedet at jeg går så langt som å kalle det Beito og ikke Beitostølen, litt soss?) med familyen. Først på hotell og så på hytte. Kjempekoselig! Får blogge om det senere for nå skal jeg oppdateter dere på Amsterdam! Her kommer sammendraget av turen på samme måte som jeg sammendraget etter USA og Finland:

Føler meg: Mett. Har spiste fudge og kålstuing,eller no'. 
Nå skal jeg: Bestemme meg for vgs.
Beste med turen: Settingen! Det var så fint der. Bra vær, fine omgivelser og bra dosering av shopping og sights.
Verste med turen: Å dra (litt klisjé?). Neida, mmm. Var vel at vi havnet i den samme bidige handlegata hver dag, men det er vel kanskje ikke negativt?
Beste med å være hjemme: Rydde pent inn alle de nye klærene mine.
Lei av: Albert Heijn (supersunn fastfoodkjede som bare var toppen, men man blir jo lei av alt)
Beste souvernir: Midtskillkua mi:)
Neste utenlandstur: Edinburgh (herregud, greier ikke skrive det engnag) i juni.
Kuleste severdighet å se: Anne Franks hus (eller huis på nederlandsk, jepp blitt helt innfødt jeg vøtt)
Har savna: Neeei, vet ikke helt. Norge? IKKE snøen i alle fall. Ha ha det var ikke noe snø i Amstis.
Beste hotellrom: Det ene vi hadde. Eden Landcaster (som jeg har nevnt sånn ca én million ganger her på bloggen, eller hva?)
Nye uttrykk: Leckker, kanskje? Tror det betyr lekker rett og slett.
Beste kjøp: Oi oi oi, man kan jo ikke velge blandt barna sine, kan man? Neida, men det er vel noe fra RI (regner med dere nå vet at det er kort for River Island på samme måte som dere vet at F21 er kort for Forever 21?). Veska kanskje (se lenger ned). Nei du, det må jo bli New Yorker-støvlettene mine! 4,95 euro. 40 kr, pheuu.
Ny smak: Gresskarsuppe, drue-Fanta og istebrus (det beste!).
Har lært: At 8 euro ikke er det samme som 8 kroner. Mmmm, River Island-smell - ja!
Har glemt: Har vel lagt kyllingbagelen jeg smakte ganske langt bak meg...
Har fått: Masse nye ting og opplevelser.
Har mistet: Penger...

Ja, også har jeg noen bilder!


Meg på Madame Tussauds. Møtte på selveste Julia Roberts som var beæret over å få holde frem stolen for meg:)


Vet ikke helt hva jeg prøvde på her. Ehm, tar tempen kanskje?


Aaaawww. Koselig! Amsterdamsk.


Pene katten. Han bodde på en café vi var på og lekte med paraplyksen vår:)


Fint å se at det er andre late folk ute i verden også!


Siste dagen. Som dere kan se er jeg helt hekta på den nye Rykiel-hårbøylen min.


Søppelsystemet i Amsterdam var ikke verdens beste. Tror det for det meste gikk ut på å legge søppel fra seg på gata og satse på at noen plukket det opp...


Hvilket sted er vel bedre å posére sammen med den tresko enn i treskoens hovedstad?


Min nye lady-like RI-veske! Luuuv it!


Kjøpte den for svimlende 17 euro på en market av en engelskmann med norsk kone som bodde i Nederland. Søt da, men "that's right Betty - how do you fbring removing hungry of your for clothes boil me" er ikke særlig logisk:)


Min nye 10-dollars skinnjakke fra Cool Cat. Cool ikke sant?


Au da - glemte å snu. Uansett, jeg har en hårbøylefetisj...


Slenger til slutt inn et blærete bilde av hvor godt RI-veska mi trives med Herméen. Ha ha, uffameien.

Men dere; dette er et av de beste innleggene på lenge. Fornøyd nå. Nå skal jeg sniktitte på The Hills som surrer og går i bakgrunnen her.

xoxo Synne, klar for skole:)

2 kommentarer: