fredag 1. oktober 2010

Urban ordbok

Ja, jeg er på Facebook, men noen ganger føler jeg meg helt lost der. Folk skriver alle disse uttrykkene, og jeg skjønner overhodet ingenting. Hva betyr alle disse tilfeldig sammensatte bokstavene? Er det koder? Er det forkortelser? Eller er det nettopp bare, tilfeldig? Så da sitter jeg der. Jeg kan jo ikke spørre noen om dette, for alle vet jo hva lol jk betyr liksom. Det er da min høyre hånd rykker inn. Dette er den venninnen som er oppdatert på alt - hele tiden! Her er min dirty little secret:

urbandictionary.com
Ah - helligdom! Her forklares alt! Hva enn du skulle lure på! Hva i alle dager betyr roflmao? Hva er tgiaf? Og ikke minst, hva i alle daaager betyr lol?


Man kan selvfølgelig også slå opp andre ord enn forkortelser og. Hva som helst av slang, eller kanskje ikke slang og? Nye ord eller uttrykk, hvor du forstår selve ordet, men ikke aner hva de utgjør som som helhet.  Du kan også slå opp vanlige ord og lese morsomme og rare definisjoner. Himmel for oss ordnerder.

Så det var dagens da dere. Ha en fin høstferie - det skal jeg!

xoxo Synne (haha!), trøtt:)

1 kommentar:

  1. Hihi, man kan aldri få en ordbok for mye:) kos deg masse i Belgia og Luxembourg og ha det aldeles toppers;D flekkefjord blir kult<3
    -Agnete

    SvarSlett