fredag 1. april 2011

Disney-paradokset

For en dag! For en dag, for en dag, for en dag. I dag har jeg fått meg klippekort på Cocoa, det er ikke bra. Det betyr bare at jeg kommer til å dra tilbake og bruke mer penger. Og jeg vil ikke bruke mer penger, men så undervurderer jeg heller ikke makten av et klippekort. Med det følger jo mentaliteten om at "hvorfor skal man handle et annet sted, når man har klippekort på Cocoa?". Ikke bra. Ikke bra.

Ja, det er sant altså. Aprilsnarr er jo litt ut. Jeg ble i alle fall ikke grundig, eller litt, lurt i dag. Som jeg vet om i alle fall. Tanken streifet meg jo om at jeg skulle skrive et tulleinnlegg, men jeg slo det fra meg. Jeg er best på realisme jeg.

Tidligere i kveld satt jeg og tegnet med Agnes. Det begynte med Timmy tid - figurer. Vi tegnet Timmy og anda og hunden og ugla. Så laget vi noen Drømmehagen - figurer, Hinkel Pinkel, Hopsi Deisi, Makka Pakka, Hahoene og Tomlingene. Til slutt satt vi å tegnet Disney - figurer fordi Agnes er helt opphengt i Mikkes Klubbhus. Så spurte hun meg hvem Ole, Dole og Doffen var. Og jeg sa som sant er at de er nevøene til Donald. Og så begynte hodet mitt å fungere og det er derfor jeg skriver dette nå. For Disney dere, det er jammen meg en gjeng med psyko slekts - og dyreforhold. For Donald og Dolly, de er jo kjærester, men de kaller begge Onkel Skrue for onkel. Så da er de vel søskenbarn? Og de må jo begge ha egne søsken i og med at de begge har tre nevøer / nieser. Og Mikke Mus, han har også to nevøer, Tipp og Topp og han er jo sammen med Minnie som så vidt jeg vet ikke har noen familie. Og Mikke er jo venn med Langbein, som jo er en hund. Men Mikke er jo selv en mus, og hvis jeg mot formodning ikke stiller spørsmålstegn ved at en mus og en hund er venner, hva er da logikken i at Mikke selv har en hund, men denne oppfører seg som en hund, nemlig Pluto? Og Langbein, han er jo kjæresten med Klara Ku, og hun er jo, vel...en ku. Og Svarte Petter, han er vel kanskje også en hund. Ja, hvilket dyr er egentlig Svarte Petter? Og apropos hunder, Donald har jo også en hund, selv om han er and. Og ikke få meg til å begynne på diskusjonen om at han går uten bukse. Og hva med denne Mortimer? Minnies beundrer, han er vel rotte? Men det er kanskje Svarte Petter og? Og hva med han, Petter Smart? Hvilket dur er han? Og gjør ikke det faktum at han også heter Petter hele dette Disney-paradokset skremmende komplett?

Jeg er forvirret. Og jeg ser for mye på Playhouse Disney med Agnes.

xoxo Synne, jaja:)

1 kommentar:

  1. Svartepetter var i utgangspunktet en katt.
    Nå ser han jo mer ut som en hund. Men han er altså en katt.
    Petter Smart er vel en papegøye?

    SvarSlett