tirsdag 25. januar 2011

Filmbonanza

Heihei! Jeg fikk tilbake en særdeles bra naturfagsprøve i dag så jeg er lykk-lykk-lykkelig. Og jeg har ingen vanskelige prøver eller noe stress denne uka. Og i morgen så skal jeg være guide på Foss. Og i dag skal jeg legge meg tidlig sånn at jeg kan våkne uthvilt i morgen. Så ja, finfint.

Det er så mange filmer jeg gleder meg til om dagen. Jeg er jo ingen kinoperson, men jeg er så absolutt en filmperson. I høyeste grad. Jeg elsker å se film. Her i helgen så jeg faktisk en veldig bra film, Murder by numbers som jo faktisk anbefales. All-time favorittfilmer innkluderer Forest Gump, Little Miss Sunshine, Pay it Forward, Sliding Doors, Crash og mange, mange flere, men jeg husker dem selvfølgelig ikke når jeg tenker meg om. Det er sånn som bare kommer. Uansett, disse håper jeg blir nye filmfavoritter:

127 hours
http://www.youtube.com/watch?v=OlhLOWTnVoQ
Flinke skuespilleren. Begynte nesten å grine bare av traileren jeg. 
Filmen er faktisk Oscar-nominert.

Love and other drugs
http://www.youtube.com/watch?v=Kf8kTBqOxz0 
Keep it simple, sier de? Tror ikke det.
Her tenker jeg vi har den klassiske romantiske komedien: Gutt møter jente, gutt liker jente, jente liker ikke gutt, jente liker gutt, jente og gutt liker hverandre, film viser mange klipp av gutt og jente som gjør koselig ting sammen mens det spilles en tullete romantisk sang, av The Fray eller noe, gutt driter seg ut, jente liker ikke gutt, gutt prøver å gjøre opp, gutt løper til flyplassen og ser at flyet akkurat har tatt av, men da han snur seg ser han jente rett i øynene, happy ending.

Buried
http://www.youtube.com/watch?v=zCce1JvD2vk
Såklart Buried. Buried, buried, buried. Jeg har gledet meg til Buried siden oktober. Go Buried, liksom.

Hm, ting kan tyde på at jeg har en greie med panikkfilmer. Ja, ja, det har jeg nok.

Men nå skal jeg skrive bokannmeldelse av Doppler. Den skal bli råbra. Jeg liker egentlig å skrive annmeldelser. Kanskje annmelder er noe for meg. Ja, kanskje det.

xoxo Synne, filmfanatiker:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar