onsdag 17. november 2010

Gründerspiren på Grüneløkka

Nå, nei...NÅ, har jeg funnet ut av hva jeg skal bli. Glem korrespondent og politi...jeg skal bli gründer! Ja! Jeg skal komme på noe smart (eller, jeg har allerede et drøss med idèer, men grunnet deres genialitet er de konfidensielle, til og med for dere på bloggen) og bruke masse tid og penger på det også bli rik. Det er helt ærlig ikke det viktigste, å bli rik på det altså, men det er selvfølgelig en fin liten bonus. Jeg skal begynne eventyret med å gå entreprenøskap - og bedriftutviklingslinja på Foss til neste år. Der får man drive sin egen bedrift (sammen med noen andre) sånn...på ekte. Vi skal registreres i Brønnøysundsregisteret og sånn, så det er særriøst' på ordentlig. På Foss driver bedriftene som allerede er der med alt mulig fra importering av negllakk fra Kina og distrubuering i Norge, smykkelaging, managerselskap og arbeidsformidling til unge. Elevene har forskjellige jobber i bedriften, alt fra markedsføring til daglig ledelse. De som omsette for mest på Foss omsetter for 140 000 kroner i året. Det er vilt! Og alt i skoletiden. Jeg kan nesten ikke vente. Åh, jeg skal bli best! Drit i skolen liksom, jeg skal bli selvstendig næringsdrivende!

På speideren i dag gikk vi på skøyter på Valle Hovin og jeg er crappy på skøyter. Nei, vet dere. Vil ikke blogge om det nå. Ble for opprømt. Vi sees!

PS: Jeg har snart bursdag;)

xoxo Synne, klar for...alt:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar