søndag 13. mars 2011

Sprek norsk ungdom

Hei! Heiheihei! Denne helgen har jeg vært sunn norsk speiderungdom på hyttetur med ski og Kvikk Lunsj og appelsin og superundertøy og støvsuging og en merkelig stor trang til enorme mengder brødskiver med skinkeost og mårpølse. Rett og slett. Det har vært en utrolig koselig helg, og den har gått så utrolig fort. Jeg har ikke gjort noe lekser, veldig befriende. Tror jeg skal gjøre det til en vane. Det var veldig deilig å være i skogen, kjempelenge siden sist. Å gå på bakglatte ski og tulle seg inn i soveposen og bare sitte å snakke i åtte timer i strekk. Kjempefint å være litt nasjonalromantisk. Hver gang jeg går på ski, som jo dessverre ikke er så altfor ofte, begynner jeg å synge på den sangen Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, jeg nanananana oppå fjellet. Alltid. Den kommer automatisk hver gang. Har nok blitt saftig impregnert etter mange år som fast Barne-Tv-seer og utallige urkjedelige barnedokumentarer om barn på...vel ski.

Nå må jeg sove litt. Har ikke sovet hele helga. Nesten.

xoxo Synne, roser i kinna:)

1 kommentar:

  1. Så bra at du har hatt en fin helg:) Og jeg anbefaler å ta noen leksefrie helger, det er som balsam for sjelen. Iblant.

    SvarSlett