tirsdag 15. mars 2011

Gaupa, dere

I morgen. I morgen dere, har jeg, jeg, nynorskprøve. Og jeg gruer meg. Nynorsk faller ikke naturlig for meg overhodet. En skulle kanskje tro det, patriotisk som jeg er, men nei, jeg husker ikke at det er haust og ikke høst eller opne og ikke åpne. Husker det aldri. Jeg greier så vidt å bøye a-verb, a-verb sier jeg dere. Jaujau, liker å trøste meg med at det jo tross alt ikke er avngangsfag og at min stramme timeplan og late person tvinger meg til å tenke på skolefag på den måten.

I dag så jeg to kjendiser. Og i går så jeg en. Tror jeg har en kjendisradar. Jeg bare...ser dem. Som han lille gutten ser døde mennesker i den filmen jeg ikke har sett, men liker å late som om jeg har sett, for, vel, alle har jo sett den. Noen av dere husker kanskje innlegget mitt om at det er på trikken man ser kjendiser? Vel, det er bare så over nå. Bussen er det hotteste steder for kjendisspotting. I går så jeg Norges aller største internasjonale modell Iselin Steiro og i dag så jeg Norske taltenter - pogramlederduoen John Brungot og Marthe Bjørstad mens jeg venta på, *trommevirvel*: BUSSEN! Sjokksjokksjokk.

Til slutt, før jeg må overgi meg til å lese-les-las-har lese og ellers andre umulige verb; her om dagen så jeg en dokumentar om gaupen (gaupa?). Det er jammen meg et flott dyr dere! Så utrolig eksotisk og spennende, ser ut som om det burde bodd på savannen i Afrika. Men neida, gaupa finner vi her i Norge, i tjukkeste granskaugen. Den flotte gaupa. Rawr. Merker jeg ble litt stolt. Kan nok ha noe å gjøre med mitt sterke møte med den norske skogen i helga. Sterkt. Veldig sterkt.

xoxo Synne, pliktene kaller:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar