onsdag 30. mars 2011

Barnslig

Morn1 Haha; 1. Klassisk feil. Så barnslig jeg er, akk. Jeg mente selvfølgelig !. Sånn ja, finflott. Vet dere hva jeg ser på nå? Cricketkamp mellom Pakistan og India. Det er først gang, i alle fall for min del. Sært.

Det gikk forresten fint å være den hellig ånd. Fikk hjertet litt i halsen da jeg så at det var dåp og at kirken var fullsatt denne søndagen, mot de ti - femten pensjonistene som vanligvis møter opp på speidergudstjenester. Jeg hadde selvfølgelig hauset opp situasjonen overdrevent mye, og det gikk jo flott. Publikum lo av og ikke med, og det var jo en fin avveksling fra den ellers relativt ensidige tjenesten. Etter gudstjeseten dro vi på kirkekaffe. Ja, du leste riktig; kirkekaffe. Etter det gikk vi tur hjem. Og jeg hadde på meg parkas. Gudstjeneste, kirkekaffe, tur og parkas. Det blir ikke særlig mye mer voksent enn det. Jeg trodde kirkekaffe bare var sånn som de holdt på med i Lønneberget i Småland, jeg. Men, neida. der tok jeg kraftig feil og enda litt.

Noe annet voksent jeg ellers har tatt meg til? Nei, i grunn ikke. Jeg har vel heller vært overdrevent barnslig i grunn. Jeg har somlet på vei hjem, lagt meg tidlig og lagt meg litt for sent. Begge deler er vel egentlig like barnslig kanskje? Og jo, i dag på speideren mista jeg muffinsen min i grusen på bakken så den ble uspiselig. Det var barnslig det. Like barnslig som 1.

Nå begynner "Åse Tonight" ser jeg. Jeg ser ikke på det, men nå skal jeg gjøre det allikevel.

Adjø, disipler.

xoxo Synne, lukter bål:)

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar