onsdag 16. mars 2011

Jeg og meg

- Synne?
- Ja?
- Nå må du snart begynne på leksene dine...
- Men jeg skal bare se litt på dette totalt uinterssante tv-programmet om mennesker i badekar med gummiender i mørket.
- Mhm. Og du mener at dette virkelig booster din intellekt?
- Nei, det har jeg aldri sagt.
- Men du ser på det for det, selv om du vet at matteleksene sitter i skjorte og dress på kjøkkenet og venter på at du skal løfte deg selv i nakken?
- Synne, slutt å personifiser plikter som creepy businessmenn og bare gjør de fordømte grafematteleksene!
- Men...programmet er jo snart over.
- Ja, men du vet vel innerst inne at etter dette programmet kommer et annet like dumt og overfladisk program som du vil unnskylde deg med?
- Jaaa...
- Så hva med å bare gå å gjøre de leksene nå. Du vet at dette kommer til å lønne seg i lengden. 
- Så jeg kan ikke blogge ferdig heller?
- Nei, for du vet vel at denne idiotiske samtalen som aldri har funnet sted og at også dette er et nytt patetisk forsøk på å utsette det du skal.
- Ja. Ja, jeg gjør jo det.
- Så hva med bare å slette dette innlegget og spare deg selv for skammen når du leser det dagen etter? 
- Jo, ja, det er vel best det.
- Så matte da?
- Men jeg skal bar...
- Matte da?
- Ja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar